torstai 30. toukokuuta 2013

Kiitos Lankamaailman!

Ihanaakin ihanempi Lankamaailma kiidätti tänään minulle muutama päivä sitten tilaamani ihanaakin ihanemmat lankakerät! Näin kesän kynnyksellä minuun on iskenyt normaaliakin hurjempi virkkuukipinä ja sen myötä puuvillalankani ovat saaneet kyytiä. Ja niitä pengottuani olen hyvin pian joutunut toteamaan, ettei minulla ole tarpeeksi puuvilla-/bambulankoja mistä virkata kaikkia ihania juttuja mitä olen ideoinut tekeväni. Onneksi apu on lähellä ja Lankamaailma toimittaa lankansa parissa päivässä kotiin noudettavaksi! 

Kotiutin siis 8 kerää Hjertegarnin Blend bamboota (turkoosi) ja loput kerät olivatkin sitten tuota Hjertegarnin Romaa. Yritin valita mahdollisimman pirteitä värejä, vihreä ja lila tästä vielä jäi puuttumaan sillä niitä ei sillä hetkellä ollut saatavilla, möh. Olen silti tyytyväinen näihinkin ja kerrankin värit näyttivät myös luonnossa siltä miltä verkkokaupassa kuvittelin! Joskus on niitä ylläreitäkin nimittäin tullut, että nettisivuilla lanka antaa itsestään aivan toisenlaisen värin kuin mitä todellisuus sitten onkaan.. 

Nämä virkkuupuuhiin tarkoitetut langat suunnittelin laittavani tällä kertaa erilleen muista langoistani, ja kivastihan tuo koppa niistä heti täyttyi, jo aiemmat puuvillalankani eivät taida sekaan enää mahtuakaan. Mistä päästäänkin jouhevasti tähän hiljalleen kasvaneeseen ongelmaani, nimittäin näiden lankojen säilytykseen.. Aluksi langat olivat minulla tuolla meidän sängyn alla kahdessa laatikossa (toiselle puolelle sänkyä ei voi laittaa kun siellä on vierastäkit ja -tyynyt), mutta tässä hiljalleen ne on käyneet pieniksi ja lankoja on tullut sullottua muovipusseissa tuonne meidän eteisen jo valmiiksi sotkuiseen kaappiin. Sieltä on nyt siis syöty yksi kokonainen hylly langoille. Joskus olen saattanut kuulla pari kirosanaakin miehen noita liukuovia availlessa, kun pari lankapussia tupsahtaa aina lattialle ovien auetessa. . . Nyt on sitten myös tämä muovilaatikko otettu käyttöön, joka yhtälailla kävi hyvin pian pieneksi. Ja onhan siinäkin tilan etsimistä, että minne noita laatikoitakaan loputtomiin piilottelee. Onhan se toki myös mielessä käynyt, että täytyisi yrittää neuloa varastoja pienemmiksi, mutta se ei olekaan ihan niin helppoa ja nopeaa kuin tuo täyttäminen on viime aikoina ollut. 

Mitenkäs teillä pysyy langat järjestyksessä, vai pysyykö ollenkaan? 

ps. vilahtaa tuolla välissä myös pari kuvaa siitä, mitä juuri tällä hetkellä on kesken työmaalla ;)
pss. ja pieni apuri tuli kuvausten ajaksi tietysti myös tonkimaan äitin lankakoppaa hyvin kiinnostuneena, taidettiin jotain kerää hieman jopa maistaakin...
















5 kommenttia:

  1. Voi OISPA mullakin noin paljon lankoja!!! ja niin ihania värejä :)
    Mä käyn yleensä lankamaailmassa paikan päällä ja ostan kohtuullisen pieniä satseja, ja mulla on yks lipasto ja senkki käsityötarvikkeille. Voi mitäköhän ihanaa sä alat tekemään....noistahan sais vaikka mitä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voih mä olen käynyt vain kerran Lankamaailmassa paikan päällä ja se reissu riistäytyi aivan käsistä, sinne en siis enää toiste uskalla mennäkään ;D Tuo nettishoppailu on sentään jotenkin hillittävissä.. Hmm, mun täytyy varmaan seuraavalla Ikea-reissulla metsästää itsellekin joku sopiva lipasto minne noita piilottaa :)

      Itseasiassa tällä hetkellä virkkuukoukulla suhisee jotain mistä olen saanut inspiraationi sinulta! =)

      Poista
  2. Mulla on yksi vaatekaappi uhrattu langoille. Järjestyksessä se ei pysy ja luultavasti seuraavan Karnaluksin reissun jälkeen se on taas täynnä... Mutta kun maailmassa on niin paljon ihania lankoja! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oijoi, kokonainen vaatekaappi. Tosin tosiharrastajalle se ei ole mikään yllätys ;) Ja sinäpä sen sanoit, maailmasta ei ihanat langat kyllä lopu!

      Poista
  3. Minulla oli ensin lankojen säilytys tarkoitukseen vain papan tekemä "kapio"arkku, mutta sitten se kävi liian pieneksi ja virkkasin sille kaveriksi Huopasesta korin. Siinä oli ensin tarkoitus säilyttää vain pian käsittelyyn päätyviä lankoja, mutta on siellä nykyään paljon muutakin. Viime syksynä sain lahjaksi kauppakorin, joka sekin on nykyään täynnä lankaa. Kohta pitää varmaan taas kehitellä jotain uutta, kun lankaa tulee hommattua enemmän kuin sitä ehtii neuloa tai virkata.

    VastaaPoista

Kaunis kiitos kommentistasi!