torstai 20. elokuuta 2015

Neulottuja nilkkasukkia








Viime päivät olen neulonut tilauksesta ihan perus villasukkia nilkkamittaisina. 
Tällä kertaa rusetit riittivät kauniiksi yksityiskohdiksi sukissa
(jotka muuten halutessaan saa nappaistua helposti poiskin!). 

Lanka valintani oli tällä kertaa jo aiemminkin nilkkasukissani vilahtanut  Viking Alpaca Sport 
joka on pehmoista neulottavaa.
 Lanka on sukkalangaksi paksuhkoa ja sukat syntyvätkin hetkessä! 
(valkoisilla ruseteilla varustetut sukat on neulottu Novitan woolista)

Lankamaailmoissa vietetäänkin nyt sopivasti syksyn kynnyksellä sukkalankamarkkinoita 
jolloin kaikki normaalihintaiset sukkalangat ovat -20% aina 27.9 asti! 
Nyt on oiva tilaisuus täydentää sukkalankoja edullisesti talven varalle ;)

Mari

tiistai 18. elokuuta 2015

Virkatut rusettiponnarit ja -pinnit




Näin kesällä tuntuu, että käsitöiden tekemiseen jää vähemmän aikaa kuin talvisaikaan. Varsinkin aurinkoisina päivinä sitä puuhastelee mieluummin lasten kanssa ulkona ja ehostaa kukkapenkkejä kuin sormet hiessä neuloo tai virkkaa paikallaan. 

Olenkin viime aikoina pyrkinyt hyödyntämään kaikki pienetkin hetket, kuten esimerkiksi lyhyetkin automatkat (silloin kun itse olen siis matkustajan roolissa tietenkin) käsitöihin. Olimme tässä eräänä päivänä lähdössä rakkaan mieheni kanssa kuntosalille kun nappasin vielä lähdön hetkellä virkkuukoukun ja lankaa matkaan. 
Mies kysyi lähtiessämme,että meinaanko tosiaan ottaa tälle 14km matkalle virkkuut mukaan?! 
Vastasin, että tietenkin, en vain ymmärrä miksen ole tätä ennen tehnyt! 
Ja niin vain kuulkaas olen mitannut, että tuollakin 14km matkan aikana valmistuu aina yksi rusetti. Salille ja takaisin matkan aikana minulla on siis jo kaksi rusettia valmiina, kätevää! 
Harmi vain, että aivan liian harvoin pääsemme yhdessä salille jolloin joudun itse kuskin rooliin... :) 

  
Näitä rusetteja on siis tullut virkkailtua nyt viimeisten viikkojen aikana autossa matkustellen, viimeistelyt olen säästellyt kuitenkin kotona tehtäviksi. 

Pieniä pompuloita ja pinnejä, kaikissa herkullisissa väreissä :) 





Ja voi ihanuus niille, jotka ovat malttaneet säästellä kesälomiaan loppukesälle, nyt se aurinko hellii ja on ihanan lämmintä! 
Nautitaan! <3

Mari

maanantai 3. elokuuta 2015

Ylipolven villasukkien kausi avattu!






Niin vaan vaihtui kuukausi elokuuhun ja kesä tuntuu menneen hujauksessa! Ihan kuin se ei vielä kelien vuoksi olisi kunnolla alkanutkaan.. Onneksi alkaneelle viikolle on lupailtu aurinkoisia ja lämpöisiäkin päiviä, niistä taas on otettava kaikki ilo irti. Onneksi miehen kesälomakin jatkuu vielä ensi viikon puolelle :)

Tulevaa syksyä ja talvea silmällä pitäen ovat tilaustyönikin muuttuneet sukkapainotteisemmiksi. Ylipolven sukkien osalta kausi on avattu ja niitä onkin nyt puikoilla useammat kerralla! 
Tässä sukista ensimmäiset valmistuneet jotka pääsevätkin ymmärtääkseni kauemmaksi Eurooppaan lahjaksi. 

Uusille lukijoille tiedoksi, että näiden sukkien ohjeen löydät blogistani, täältä.

Mari

maanantai 27. heinäkuuta 2015

Ti-ti Nalle- arvonnan voittaja!

Kuva: www.titinalle.fi

Liput 2 aikuiselle ja 2 lapselle Ti-ti Nallen Talolle voitti

Peace kommentilla:

"Onpas kivan näköinen paikka, varmaan olis lasten mieleen".

Laitan sinulle pian sähköpostia ja pääsette viettämään kivan päivän talolle Ikaalisiin! :)

Kiitos kaikille arvontaan osallistuneille! <3

sunnuntai 26. heinäkuuta 2015

Vauvan kirjoneulesukkia




Viime aikaisten virkkailujen lisäksi puikoilla on ollut vauvan sukkia. 

Ohjeen näihin sukkiin löydät blogistani täältä.
Malli on helppoa kirjoneuletta ja sen oppiikin äkkiä ulkoa. 
Minusta on tullut niin mukavuudenhaluinen käsitöiden suhteen, 
kovin vaikeita neulekuvioita ei jaksaisi enää seurata.
Helpot käsityöt syntyvät kivuttomasti arjen lomassa samalla kun vastaa innokkaan, 
pian 3-vuotta täyttävän esikoisen kysymyksiin. :)
Ja vaikka nyt onkin vielä kesä "parhaimmillaan",
 pitää pikku hiljaa alkaa miettimään tulevan syksyn neuleita..







Suosikki sukkalankani on tällä hetkellä Gjestal Janne, 
jota onkin kaikki muut parit paitsi lilat ovat Novitan 7 Veljestä. 

Lanka on kivan pehmoista ja siitä löytyy ihania värisävyjä. 
Tällä hetkellä kaikki hempeät, murretut sävyt iskee minuun 
ja niiden neulominen tuntuu mieleiseltä. 
Plussaa langalle vielä konepestävyydestä.


keskiviikko 22. heinäkuuta 2015

Päivä Ti-ti Nallen Talolla +(voita liput talolle!)





 Vietimme eilen koko perheen voimin ihanan iltapäivän Ti-ti Nallen talolla Ikaalisissa.

Ti-ti Nalle on ollut suuressa suosiossa jo omassa lapsuudessani ja onkin päivänselvää, että myös omat tyttäret ovat suuria Ti-ti Nalle faneja. Dvd:ltä tutuiksi tulleet Nallet livenä olivatkin kuin toiveiden täyttymys varsinkin pian kolme vuotta täyttävälle Eeville. 

 Talo oli täynnä nähtävää ja koettavaa ja samalla se kätki sisäänsä monen monta huonetta, joissa lapset pääsivät todelliselle elämysmatkalle. Joka huoneessa oli uutta koettavaa ja lapset olivat aivan haltioissaan. Ja mikä parasta, talossa oli helppo olla myös pienimmäisen (1v) kanssa ja myös hänelle talo tarjosi jännitystä kerrakseen!


  


 Sen lisäksi, että Nallet ovat tavattavissa talolla aukioloaikoina, on tarjolla myös päivän mittaan järjestettyä ohjelmaa, missä lapset pääsevät osallistumaan Nallejen kanssa yhteisiin touhuhetkiin. Yhteiset tanssihetket Nallejen kanssa olivat tietysti lastemme suosikkeja Ti-ti Nallen diskossa. 


Ja hepparakkaana äitinä ihastelin tietysti myös pihapiirissä vaunuajelua tarjoavaa komeaa hevosvaljakkoa :)



Kokonaisuudessaan talo tarjosi meille aivan ihanan kokemuksen perheenä
 ja se todella oli ajomatkan arvoinen! 

Ilokseni saankin nyt arpoa teidän lukijoiden kesken kaksi aikuisten sekä kaksi lasten lippua
 Ti-ti Nallen Talolle!
Liput ovat voimassa kesäkauden loppuun eli 15.8.2015 asti. 

Jättämällä kommenttia tähän postaukseen nimimerkillä/sähköpostilla varustettuna olet mukana arvonnassa joka päättyy tämän viikon sunnuntaina 26.7.2015.
Onnea arvontaan!

/Yhteistyöpostaus/


maanantai 13. heinäkuuta 2015

Viimeaikaisia virkkailuja




Alkukesänä on tullut virkkailtua paljon pieniä töitä, sellaisia mitä on ollut helppo ottaa vaikka lyhyemmällekin automatkalle mukaan. 
Instagramissa Life with Maria seuraavat ovat saaneet 
näistä käsitöistä jo maistiaisia sitä mukaa kun niitä on valmistunut :)



Eilen valmistui tuoreimpana käsityönä useita kappaleita virkattuja donitseja 


 Jo  jouluna Miamissa aloitetut viirikolmiotkin sain vihdoin virkattua nauhoiksi asti.




 Silloin kun on halunnut tehdä jotain todella yksinkertaista ja helppoa, 
on syntynyt lisää tuttinauhoja -
 tällä kertaa enemmän poikien väreissä :)


Avainnauhojakin tulee tehtyä helppona työnä television äärellä. 
Avainnauhat olen virkannut Essentials Cotton langasta.



Viimeisimpänä herkkuna löytyy virkattuja rusettipinnejä joihin hurahdin tilattuani Nappikauppapunahilkasta MUUTAMAN pinnin poikineen.. :)

Joitain näistä käsitöistä lisäsin myös myyntiin Maker´s Markettiin.

Mutta onhan sitä kaiken tämän lisäksi tullut myös neulottuakin, 
niistä sitten juttua seuraavaan postaukseen. :)