perjantai 21. kesäkuuta 2013

Pitkää tummansinistä pitsiä

Vielä ehdin näin juhannukseksi saamaan yhdet sukat pois puikoilta eilen illalla. Tätä Novitan Sukkalehdestä katsottua mallia olen ennenkin aloitellut, mutta päätynyt aina purkamaan syystä jos toisesta. Tälläkin kertaa ehdin tekemään vartta jonkin matkaa kunnes tajusin saman mikä on aiemmatkin aloitukset johtanut purkuun; sukka on liian iso. Kuviossa on siis tuon etupitsin lisäksi 6 mallikertaa tuota toisenlaista kymmenen silmukan pitsiä. Itse poistin niistä kaksi, eli tein sukan 20silmukkaa pienemmällä silmukka määrällä kuin mitä ohjeessa olisi ollut. Toimi näin oikein mainiosti minun jalkaani. Liekö sitten sen verran löysä käsiala minulla vai mistä kiikasti..

Näitähän voisi kyllä kutoa vielä lisääkin eri väreissä... :)

Eiliseltä Prisman reissulta kärryyn pomppasi kirja sukkia.rakkaudella. jota olen jo pidemmän aikaa ihastellut. Nyt kun olen näihin pitsisukkienkin makuun päässyt niin uskalsin senkin kotiuttaa ja ah mitä ohjeita siellä onkaan! Ehkäpä puikoille pääseekin seuraavaksi jotain kirjasta.. 






Kiitos kuvaajan (toinen puolisko) saatiin taustalle myös kuvaa pikkuneidin sekaisesta huoneesta...

Malli: Novita Sukkalehti, pitkät pitsisukat
Lanka: Novita Nalle yht.133g
Puikot: nro 2,5mm
Koko: 38


7 kommenttia:

Kaunis kiitos kommentistasi!