maanantai 18. maaliskuuta 2013

Probleema

Nyt seuraa hurjaakin hurjempi kysymys, mihin en itse keksi ratkaisua vaikka kuinka olen tätä pähkäillyt. Yritän tässä siis virkkailla Novitan sukkalehdestä varrettomia tossuja, mutta mun järkeen ei käy nuo kerrosten toistot ja niistä seuranneet silmukan lisäykset. Ensimmäinen kerros menee oikein, mutta mites nuo seuraavat? Ohjeessa sanotaan, että virkkaa *3ks, 2ks seuraavaan s:aan*, toista *_*=20ks. Mä saan tuosta kyllä 24ks kahden kierroksen jälkeen? Ja tämän vuoksi seuraavatkin kerrokset menee pieleen ja niissäkin tosin sama homma, että mulla ks:oita tulee koko ajan enemmän kuin ohjeessa sanotaan. Ääh miten turhauttavaa kun ei saa ohjeista selkoa, tai itse on vaan niin tumpelo, ettei osaa niitä oikein toteuttaa.

Haluan nämä sukat kuitenkin virkkailla, jos joku keksii mitä kohtaa en tuossa nyt ymmärrä niin vihjaisepa siitä minulle! :))

Suuri kaunis kiitos!!

2 kommenttia:

  1. Sikäli mikäli mie ohjetta ymmärrän, niin kyllä se mun mielestä menee oikein. Ensiksi sulla on 8 ks. Sitten virkkaat jokaiseen kiinteään silmukkaan 2 kiinteää silmukkaa, jolloin silmukoiden lukumäärä on 16. Seuraavalla kerralla virkkaat ensin *kolme kiinteää silmukkaa normaalisti (eli jokaiseen ks:n yksi ks), seuraavaan (siihen neljänteen ks) virkkaat 2 kiinteää silmukkaa*, toistat tätä*-* vielä kolme kertaa. Ainakin mie sain näin yhteenlaskettuna jokaisesta tuommoisesta ns. lisäyskerrasta 5 ks, jonka toistat yhteensä 4 kertaa = 5 ks *4=20 ks. Ohjeessa taisi olla sitten kolmannella kerroksella 4 normaalia ks, seuraavaan ks 2 ks, tätä toistat yhteensä neljä kertaa jolloin lukumäärä on 24 ks (6ks*4=24ks).

    Äääähh! Aivan kamala yrittää selittää!!! Toivottavasti tästä edes jotain tajusit, tai et ainakaan mennyt enempää sekaisin. Hih. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ei mua pölkkyä. Eevin vaippaa vaihdellessa tajusin, miten tää homma menee, olin ajatellut nuo toistot kokonaisina kierroksina (elkää kysykö miksi) ja siksi niitä ks alkoi tulla enemmän :D Mutta joo, tossahan tehdään noin aina vaan tuo yksi kierros loppuun... Tsih, näin sitä vaan ihmismieli on jännä kun ei meinaa heti ymmärtää vaikka varsin selväähän tuo nyt on kun sen tajusin :D

      Kiitos kuitenkin yrityksestä auttaa! :))

      Poista

Kaunis kiitos kommentistasi!